دندانپزشک برای خارج کردن دندان، در جهت عقب و جلو به دندان نیرو وارد میکند تا زمانی که اتصال رباط پریودنتال به اندازه کافی کاهش یافته و دندان به راحتی از استخوان آلوئولار (بخشی از استخوان فک که دندان در آن قرار دارد) خارج شود. ابتدا ریشهها و دندانهای تعیین شده برای کشیدن کشیده میشوند زیرا در کار نهایی قابل استفاده نخواهند بود. دندانهایی که ایمپلنت شدهاند،همانند دندانهای معمولی نیاز به جرمگیری دارند.جرمگیری دندان ایمپلنت بر مقاومت و زیبایی دندانهای ایمپلنت شده موثر است.دندان ایمپلنت شده به توجه و مراقبت زیادی نیاز دارد.اگر از این دندانها مراقبت لازم انجام نشود،پلاکهایی که اطراف دندان ایمپلنت درست میشوند ماندگاری ایمپلنت را در دهان کم میکنند. در میان کامپوزیتها، کامپوزیت ونیر کارایی بیشتری در دندانپزشکی دارد.پزشک بدون ایجاد هیچ تراشی به روی دندان خمیر کامپوزیت را به دندانها میزند.کامپوزیت روشی سریع است که معایب دندانها را میپوشاند و باعث سفیدی دندانها میشود. اولین مرحله تمیز کردن و جرمگیری دندان است.این مرحله باعث میشود زیرساز کامپوزیت تمیز باشد. چرب کردن دندانها با روغن گل سرخ، نارگیل و زیتون هم بعد از مسواک زدن می تواند به جرمگیری دندان کمک کند، شست و شوی دندانها با مخلوط گلاب و عسل، استفاده از خمیر برگ سماق و جوش شیرین و استفاده از زاج سفید هم میتواند به از بین بردن آلودگیها و سفید کردن دندانها کمک کند.

قیمت سیم کشی دندان

روش سنتی از مواد و داروهای گیاهی بسیاری که خیلی کمتر در بین غذاهایمان از آنها استفاده میکنیم به عنوان مواد موثر برای جرمگیری دندان یاد میکند. از همین رو شرکت های مختلفی شروع به فعالیت در این حوزه کرده اند. مرحله دوم بروساژ یا پولیش دندان است.عمل بروساژ دندان در جرمگیری دندان ایمپلنت با وسیلهای دستی و با یک سر چرخشی پلاستیکی انجام میشود.برای این کار روی دندانها را مادهای شبیه به خمیر دندان به نام پروفیلاکسی که خاصیتی ساینده دارد میزنند.سپس به وسیله سر چرخشی پلاستیکی شروع به پولیش دندان میکنند.این کار برای صیقلی کردن سطح دندان و از بین بردن لکههای ضعیف انجام میشود. البته بیشتر پوسیدگی ها هم از همین ناحیه دندان شروع می شود. برای تشخیص بهترین خمیر دندان باید عناصر تشکیلدهندهی آن را بشناسیم.پایهی اکثر خمیر دندانها فلوراید،مواد سفید کننده و ضد پوسیدگی است. جرمگیری دندان سبب از بین بردن خونریزی و التهاب لثه، پوسیدگی دندان، بوی بد دهان و سبب سفید کردن دندانها میشود.

در صورتی که بیش از یک دندان از بین رفته باشد و فاصله بین دندان های کناری طبیعی باشد. البته خیلی از متخصصان دندانپزشکی در هنگام استفاده از ابزار اولتراسونیک ابزار دستی جرمگیری دندان را هم که یک وسیله با نوک تیز میباشد را تواما با اولتراسونیک استفاده میکنند تا نتیجه موثرتری بگیرند. نخ دندان یکی از اصلیترین وسایل بهداشتی میباشد. یکی دیگر از روشهای موثر جرمگیری دندان استفاده از دانه های کنجد است، در این روش باید این دانهها را به مقدار چند دقیقه جوید و بعد آن را بیرون ریخت تا موثر واقع شود. یکی از نکاتی که در جرمگیری به آن باید دقت کنیم این است که معمولا دندانهای زرد نتیجهی مطلوبتری نسبت به دندانهایی که قهوهای شدهاند از خود نشان میدهند.همچنین دندانهایی که لکههای خاکستری گرفتهاند در جرمگیری تغییر زیادی نمیکنند.لکههای خاکستری به علت مصرف سیگار و قلیان بهروی دندان بهوجود میآید.اگر بیماریهایی نظیر حساسیت لثه و فرسودگی دندان دارید بهتر است جرمگیری دندان را در منزل انجام ندهید.حتما با مشورت با دندانپزشک خود جرمگیری دندان را انجام دهید. شرکت های ساخت تجهیزات متعددی در دنیا موجود است که به ساخت ایمپلنت دندانی می پردازند کشورهای آمریکا، آلمان، سوئیس، فرانسه، و چند کشور آسیای شرقی مانند ژاپن و کره جنوبی و چین از سازندگان مطرح و صاحب نام در ساخت ایمپلنت دندان می باشند .

مرحله چهارم مواد باندینگ مخصوص را روی دندانی که میخواهد کامپوزیت شود میزنند.سپس مواد کامپوزیت را روی آن قرار میدهند. برندهای مختلفی هستند که کامپوزیت میسازند.بهترین برند در کامپوزیت ایوکلار آی پی اس و کازمودنت اولترادنت است.بهترین دیسکها هم دیسکهای کازمودنت هستند.این دیسکها جهت پرداخت و پولیش کامپوزیت استفاده میشوند.دیسکهای کازمودنت برای مقاومت و رنگپذیری کامپوزیت دندان موثر هستند.کامپوزیت دندان رنگهای متنوعی دارد.این رنگها براساس رنگ پوست شما بهوسیله پزشکتان انتخاب میشود.بهتر است از رنگهای بسیار سفیدی که به رنگ پوست و سایر دندانهای شما نمیخورد استفاده نکنید. ایمپلنت دندان در دو حالت کاشته میشود. عدم رعایت نکاتی مانند استفاده از مسواک، خمیر دندان، دهانشویه و همچنین مصرف مواد غذایی و نوشیدنیهای سرد و یا گرم باعث افزایش التهاب و حساسیت بیشتر دندانها و بروز احساس درد و ناراحتی میشود. با توجه به تحقیقاتی که توسط محققان صورت گرفته است، ژل های سفید کننده می تواند باعث ترگ خوردگی و یا شکستگی آن ها شود. بی حس کننده های موضعی متداول ترین بی حس کننده هایی هستند در طول فرایندهای دندانپزشکی که تنها مقداری تهاجمی هستند استفاده می شوند. روشهای مختلفی برای درمان این دندانهای آلوده با

استفاده از دستگاه های جرم گیری دندان و روشهای خانگی و سنتی موجود است که بسیاری از افراد برای زود نتیجه گرفتن از جدیدترین روش جرم گیری دندان استفاده می کنند و برخی هم به روش های خانگی و سنتی تکیه میکنند که ما در این مقاله به کمک دکتر فاطمه لبافی به چند روش درمانی برای جرمگیری دندان میپردازیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *